۱۳ بدر.. روز طبیعت!!

 

 

 

۱۲  روزه که تعطیلیم..۱۲ روز از انواع آجیل و تنقلات خوردیم و حسابی برای ۱ سال باقی مونده ذخیره کردیم.. خب طبیعتآ خسته شدیم دیگه.. بعد این ۱۲ روز یکم که درست بشینیم فکر کنیم متوجه میشیم که باید یه برنامه ای ترتیب بدیم که خستگی دید و باز دید ها و سفر ها و خوردن ها و غیبت کردنای دور همی در بره و از همه مهم تر باید تمرکز کنیم که هنوز به کدوم قسمت از محیط اطرافمون تو سال جدید لطمه ی زیادی وارد نکردیم.. روز ۱۳ ام روز براورده شدن هدفمونه.. روز تخریب.. روز داغون کردن.. آخرین فرصت ها برای خوردن.. برای خستگی به در کردن..  

 

   

 

تا میتونید فردا خوش بگذرونید.. تا میتونید از شهر خارج شید چون کیفش بیشتره.. رسم مرسوم اونو که سبزه گره زدنه رو هم یادتون نره.. حتمآ نباید به نیت شوهر کردن و زن گرفتن باشه.. اونم یه رسم مثل خود سفره ی هفت سین..آهان.. خیلی ها رسم پختن آش رو هم دارن.. ما هرسال آش دوغ درست میکردیم.. البته خارج از شهر و یه آش دوغ دسته جمعی..تقریبآ ۲۵-۳۰ نفره.. ولی امسال ما همراه بقیه نمیریم..اولین بار تو عمرم ۱۳ ام نمیریم.. مایی که حتی تو اوج بارون بیرون بودیم.. مایی که همیشه هماهنگ کننده ی این مراسم بودیم.. فردا ۱۳ ام داداشم مرخصیش تموم میشه و به هوای اون ما جایی نمیریم.. ولی امیدوارم به شما خوش بگذره و از خاطراتش بنویسید تا مهم سهیم شم..سبزه هاتونم ببرید همراه خودتون.. یادتون نره.. 

خوش بگذره... 

 

  

نظرات 11 + ارسال نظر
زمستان جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:51

عیدی ندادی من باهات قهرم
اصلا سیزده بدر مدر هم نمیدرم
میشینم تو خونه لولو نیگا میکنم
راسی غزلی به نظرت لولو هم میره سیزده؟؟؟
یه سرچ کن ببین کجا میره ما هم بریم پیشش باهاش بازی کنیم

ای بابا.. من خودم عیدی ام دیگه..بس نیست بودن من؟؟
ای بابا.. چرا خب؟؟
ایشششششششششششششششش...
آره.. میشینن تو حیاط خونشون سبزه گره میزنن برای بقای نسل..

دخترک زوبن دراز شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 http://www.dokhtarezabonderaz.blogfa.com

سلام غزل ...
تروخدا تعارف نکن من که دارم میرم حالا هم قراره مجرد وامونده (یادته که)بمونم می خوای به جای تو سبزه ره بزنم تروخدا تعارف نکن فقط یه بار باید گره بزنم دیگه ؟

سلام عزیزم..
آره یادمه.. خب حالا که انقدر اصرار میکنی ۳-۴ تا گره بزن.. بیشتر نشه ها.. از پسش بر نمیام..

زمستون شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:04

سلام غزلی
یه سر رفتم پیشش
بهم عیدی دااااااااد
دلت بسوزه
اگه گفتی چی داد عیدی؟

سلام..لابد نخود و کشمش.. آره؟؟
وای دلم سوخت..

سیروس یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:31 http://www.khozaebal.persianblog.ir

من که گره نزدم اصلا
البته غیر اون ۳ ۴ تا

مشخصه کاملآ..
حالا این یعنی ۳-۴ بار میخواستی مزدج شدنت تکرار شه؟؟

عبدالکوروش یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:46 http://www.potk.blogfa.com

خاطره؟
خاطره که زیاد هست
صبر کن ...
مثلا...
آها،
من روز سیزده به در بعد از چند سال میگو خوردم!

حاطره کیه؟؟
آهان اون خاطره.. کوش؟؟
میگو!!! جالبه.. ما ۱۳ به در امسال تو یه حرکت انتهاری باقالی پلو اینا خوردیم..
من همیشه عاشق آش دوغ سالی یه بار ۱۳بدر بودم..
ممنون از تفکر زیادت برا خاطره..

بهنام یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:11 http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلاااااام
چی شد؟ واقعآ نرفتید بیرون؟! ای بابا؟! مگه بچه است داداشت باید برید راهش بندازید؟! ماشالله ماشالله مردی شده واسه خودش!
به ما که خیلی خوش گذشت جای دوستان خالی...

سلام..
نه بابا.. انگار مرض گ..ش..ا..د..ی..س..م تو فامیلمون همه گیر شده بود..هیشکی حسشو نداشت بریم.. بعدشم من لج کردم گفتم تا وقتی هی بریم و نریم میکنید عمرآ بیام.. بیچاره محمد که هی میگفت برید شما.. من خودم میتونم برم..
دوستان جای ما..

کیامهر یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 18:50 http://javgiriat.blogsky.com/

ما هم سیزده را در نکردیم و ماندیم خانه
جای داداشت خالی نباشه ایشالا
و به هرچی که موقع سبزه گره زدن آرزو کردی برسی امیدوارم

من حتی سبزه هم گره نزدم.. ولی آرزو کردم تو دلم..ممنون..
چه بد که شما هم نرفتید.. خیلی دلگیر تر از همیشه است..
ممنونم..

نیما سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:09

رفتم ولی به سبزه ها دست نزدم !

یعنی واقعآ در این حد سوسول بازی ؟؟!!! گفتی پیف پیف نیا بو میدی؟؟
چرا دست نزدی؟؟ گناه نداشتن طفلکی ها؟؟

زمستان سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:53

خوبی؟

هییییییییی. بد نیستم.. تو چی؟

کوآلا چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:05 http://www.kouala.blogsky.com

سلام علکم

سال نو مبارک با تاخیر

شناختی ؟
پوریام

این بلاگ جدیدمه سر بزن و دوست داشتی لینکم کن و بگو لینکت کنم

به سلااااااااااام داش پوریا..
سال نوی تو هم مبارک..
حتمآ.. میام سر میزنم..ممنون..خوشحالم که برگشتی..

زمستان پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:30

نه خیلی

این روزا همه یه جوریه حالشون..از آب و هواست گویا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد